Biblijska 'medicina'

Zdravstvena zaštita


U Bibliji je mnogo prostora posvećeno izolaciji oboljelih od gube. Nema spomena o tifusu, kugi, koleri, tuberkulozi, hripavcu... Bog Jahve osobno daje mudre savjete kako se odnositi prema gubavcima i gubi. Iz opisa nije jasno na što se točno misli. Psorijaza? obični čirevi, lepra, prhut? sve kožne bolesti? Ako vam nije jasno, možda će vam sljedeći citati iz Biblije pomoći.


Guba

"Reče Jahve Mojsiju i Aronu: 'Ako se kome na koži pojavi oteklina ili lišaj ili bjelkasta pjega što bi bila nagovještaj gube na koži njegova tijela, neka se takav dovede svećeniku Aronu ili kojemu od njegovih sinova svećenika. Neka svećenik pregleda zaraženo mjesto na koži njegova tijela. Ako je dlaka na zaraženom mjestu postala bijela i učini se da je ono dublje od kože njegova tijela, onda je to guba. Pošto ga svećenik pregleda, neka ga proglasi nečistim.'"

Propisi za gubavce

"Onaj koji se bude ogubavio, neka nosi rasparanu odjeću; kosa neka mu je raščupana; gornju usnu neka prekrije i viče: 'Nečist! Nečist!' Sve dok na njemu bude bolest, neka nečistim ostane, a kako je nečist, neka stanuje nasamo: neka mu je stan izvan tabora."

Guba je bolest od koje se zarazi i odjeća gubavoga?! Iako bi bilo dobro iskuhati odjeću zaraženog od kakve zarazne bolesti, vizialni pregled odjeće sigurno neće otkriti bakterije ili viruse u njoj.

Guba na odjeći

"Kad se zaraza gube pokaže na odijelu, bilo vunenu bilo lanenu, na osnovi ili na potki od lana ili vune; ili na koži; ili na bilo kakvu predmetu od kože; pa ako mrlja na odijelu ili koži, na osnovi ili na potki, ili na bilo kakvu predmetu od kože, bude zelenkasta ili crvenkasta, to je guba i neka se svećeniku pokaže.
Neka svećenik, pošto pregleda što je zaraženo, to stavi na osamu sedam dana. Onda neka sedmoga dana zarazu pregleda. Ako se zaraza proširi po odijelu, po osnovi ili potki, ili po koži, ili po kakvu god predmetu od kože, to je zarazna guba. Stvar je nečista. To odijelo - bilo osnova bilo potka, od vune ili lana - ili kakav kožni predmet za koji je zaraza prionula, gubom se zarazio; neka na vatri izgori.
Ali ako svećenik opazi da se zaraza nije proširila na odijelu - na osnovi ni na potki - niti na bilo kakvu kožnom predmetu, onda neka naredi da se zaražena stvar opere. Neka je zatim stavi nasamo drugih sedam dana. A ako, pošto je stvar bila oprana, svećenik opazi da se zaraženo mjesto nije promijenilo, ipak, mada se bolest nije raširila, stvar je nečista. Neka se na vatri spali: trula je i iznutra i izvana. Opazi li svećenik da se bolest smanjuje nakon pranja, neka to mjesto izreže, bilo ono na odijelu ili na koži, na osnovi ili na potki. Ako se na odijelu opet pojavi, u osnovi ili potki, ili bilo kakvu kožnom predmetu, onda je to zaraza, i zaraženi predmet neka u vatri izgori. Ako li bolest nestane s odijela - osnove ili potke - ili bilo kakva kožnoga predmeta pošto je bio opran, neka se opere opet, pa neka je čist.
To su propisi za bolest gube na odijelu od vune ili lana - u osnovi ili potki - ili bilo kakvu predmetu od kože da se proglase čistim ili nečistim."


Kućna guba

"Jahve reče Mojsiju i Aronu: 'Kad uđete u kanaansku zemlju koju ću vam dati u posjed, a ja pustim gubu na koju kuću u zemlji što je budete zaposjeli, onda onaj čija je kuća neka dođe svećeniku i kaže: 'Čini mi se da je moja kuća zaražena gubom.' Neka svećenik naredi da se kuća isprazni prije nego on dođe da bolest pregleda, da ne bi sve što je u kući bilo proglašeno nečistim; poslije toga neka svećenik uđe da kuću pregleda. Ako nakon pregleda zapazi da je bolest na kućnim zidovima od zelenkastih ili crvenkastih udubina i pričini mu se da idu dublje od površine zida, neka svećenik iziđe iz kuće na kućna vrata i neka kuću zatvori sedam dana. Sedmi dan neka svećenik opet dođe i pregleda: ako se bolest bude proširila po zidovima kuće, neka svećenik naredi da se povadi zaraženo kamenje i baci na koje nečisto mjesto izvan grada.'"

Guba je i šuga?

Šuga - "Ako se na glavi ili na bradi kojega čovjeka ili žene pokaže bolest, neka svećenik bolest pregleda. Ustanovi li se da je dublje od kože i da je tu dlaka požutjela i otančala, neka bolesnika svećenik proglasi nečistim. To je šuga, to jest guba na glavi ili na bradi. Ali ako svećenik, pregledavši oboljelo mjesto, ustanovi da nije dublje od kože, ali da tu ipak nema crne dlake, neka svećenik odstrani šugavca sedam dana. Sedmoga dana neka ga svećenik pregleda. Ako se šuga nije proširila niti dlaka požutjela, te ako se čini da šuga nije dublja od kože, neka se bolesnik obrije - ali ošugano mjesto da ne brije! - i neka ga svećenik odstrani od drugih sedam dana."

Guba i ćelavost

Ćelavost - "Ako čovjeku opadne kosa s glave, oćelavio mu je zatiljak, ali je čist.
Ako mu sprijeda opadne kosa s glave, oćelavio je na čelu, ali je čist. Ali ako se po ćelavu zatiljku ili po oćelavljelu čelu pojavi crvenkastobijela bolest, to je guba što je izbila po njegovu ćelavom zatiljku ili oćelavljelu čelu. Neka ga svećenik pregleda. Ako ustanovi da je osip na ćelavu zatiljku ili po oćelavljelu čelu bjelkastocrvenkast - naizgled kao i guba na koži tijela - čovjek se ogubavio, nečist je. Svećenik ga mora proglasiti nečistim - guba mu je na glavi."

Lev 13, 29

Osip

"Ako se na koži kojeg čovjeka ili žene pokažu pjege te ako su te pjege bijele, neka ih svećenik pregleda. Ako te pjege po koži budu tamnobijele, onda je to osip što je izbio po koži: bolesnik je čist."

Guba i opekline (?!)

Opeklina - "Kome na koži bude opeklina, pa mjesto opekline postane pjega bijelocrvenkasta ili bjelkasta, neka to svećenik pregleda. Ako dlaka na mjestu bude pobijeljela i učini se da je to mjesto udubljenije od kože, onda je to guba što je u opeklini izbila. Neka ga svećenik proglasi nečistim; to je guba.
Ali ako svećenik ustanovi da dlaka nije pobijeljela, da mjesto nije udubljenije od kože i da tamni, neka ga osami sedam dana. Sedmoga dana neka ga pregleda. Ako se pjega po koži proširi, neka ga svećenik proglasi nečistim: to je guba."


Čir u gubu

Čir - "Kad se kome na koži napne čir i zacijeli, i ondje gdje je bio čir pojavi se bjelkasta oteklina ili mjesto izblijedi i postane bjelkasto, ili izbije bijelocrvenkasta pjega, neka se taj čovjek pokaže svećeniku. Neka ga svećenik pregleda. Pronađe li da je tu koža udubljenija a dlaka pobijeljela, neka ga svećenik proglasi nečistim - to je onda guba što je izbila u čiru."

"Ako guba izbije po koži tako da bolesniku prekrije svu kožu od glave do pete - sve što svećenikove oči vide - neka svećenik obavi pregled. Bude li guba prekrila sve njegovo tijelo, neka ga proglasi čistim. Budući da je sav pobijelio, čist je. Ali onog dana kad se na njemu pokaže čir, bit će nečist. Kad svećenik vidi taj čir, neka bolesnika proglasi nečistim: čir je nečista stvar, to je guba. Ali ako se čir promijeni u bijelo, neka čovjek dođe k svećeniku. Svećenik neka ga pregleda. Bude li rana postala bijela, neka svećenik proglasi bolesnika čistim - čist i jest."

Propisi o odjeljivanju zaraženih, bili su rezultat običnog promatranja i iskustva sa zaraženima, a nikako kakav čudesan božanski savjet s nebesa. Svemogući Bog nam ujedno daje čudotvorne "zdravstvene savjete" kako bismo se zaštitili od remisije te opake bolesti, pa se ritual provodi nakon što je "gubavac" ozdravio od gube - da se bolest ne povrati i bolesnik se očisti od, hm, grijeha što se razbolio.

Propisi za gubavce

"Nađi dvije ptice. Zakolji jednu. Zamoči živu pticu u krv ptice što je bila zaklana povrh žive vode. Poprskaj krv na gubavca 7 puta, a zatim pusti pticu umočenu u krv da odleti. Zatim nađi muško janje i zakolji ga. Razmaži njegove krvi po desnom bolesnikovom uhu, palcu na desnoj ruci i nozi. Pošpricaj ta mjesta uljem 7 puta. Ponovi. Na kraju ubij par grlica, jednu kao žrtvu okajnicu a drugu kao žrtvu paljenicu. "Sedmi dan neka pacijent obrije sve svoje dlake: kosu, bradu i obrve; neka obrije sve ostale svoje dlake. Tako neka je čist." Amen!
Levitski zakonik 13, 14

Mirjam i Aron rogobore protiv Mojsija

A Mirjam i Aron uzeše rogoboriti protiv Mojsija zbog žene Kušanke kojom se oženio; jer bijaše uzeo za ženu jednu Kušanku. "Zar je samo Mojsiju govorio Jahve?" - rekoše mu. "Zar i nama nije govorio?" Jahve to ču. Mojsije je bio veoma skroman čovjek, najskromniji čovjek na zemlji.
Jahvin odgovor
I odmah reče Jahve Mojsiju, Aronu i Mirjami: "Vas se troje pojavite u Šatoru sastanka." Njih se troje pojavi. U stupu oblaka siđe Jahve te stade na ulazu u Šator. Zovnu Arona i Mirjamu. Kad njih dvoje istupi naprijed, reče Jahve: "Saslušajte riječi moje: Nađe li se među vama prorok, u viđenju njemu ja se javljam, u snu njemu progovaram. Ali nije tako sa slugom mojim Mojsijem. Od svih u kući mojoj najvjerniji je on. Iz usta u usta njemu ja govorim, očevidnošću, a ne zagonetkama, i lik Jahvin on smije gledati. Kako se onda niste bojali govoriti protiv sluge moga Mojsija?" Uskipjevši gnjevom na njih, Jahve ode. Čim se od šatora oblak udaljio, gle! Mirjam ogubavi, kao snijegom posuta. Aron se okrenu prema Mirjami, a to guba na njoj.


Interesantno je da je ogubavila samo Mirijam, Mojsijeva sestra, ali ne i Aron, njegov brat, iako su oboje rugoborili protiv Mojsija tj. prigovarali mu zašto se oženio strankinjom. Dvostruko čudno, kada i sam Jahve stalno s pjenom na ustima prijeti Izraelcima da se ne žene strankinjama.

Isključenje nečistih

Jahve reče Mojsiju: "Naredi Izraelcima da iz tabora odstrane svakoga gubavca, svakoga koji imadne izljev i svakoga koji se onečisti mrtvim tijelom. Odstranite i muške i ženske! Izvan tabora ih istjerajte da ne onečiste svoje tabore u kojima ja boravim među njima." Izraelci tako učine: istjeraju ih iz tabora. Kako je Jahve rekao Mojsiju, tako Izraelci učine.

Povijesno, lepra je bila neizlječiva bolest koja je izazivala nakaznost (bolesnik bi izgubio osjet bola pa bi se ranjavao). Oboljele bi izbjegavali i zatvarali u posebne kolonije. Do srednjeg vijeka, oboljele od lepre se držalo kažnjenima od samoga Boga. Srednji vijek je donio Kopernikanski obrat. Držani su Božjim miljenicima, a bolest im je donijela kletva kakvog zlog čovjeka. Ujedno se vjerovalo da je dovoljan pogled čovjek s leprom da se netko zarazi, ili da se stoji niz vjetar od zaraženih.
Danas, zahvaljujući medicini (od 1873.), lepru je lako izliječiti antibioticima, pa će uskoro biti potpuno iskorijenjena. Otkriveno je da je zarazna, ali daleko manje od nekih drugih zaraznih bolesti. Danas 90% te bolesti otpada na Brazil, Madagaskar, Mozambique, Tanzaniju i Nepal. Radi se o par stotina tisuća zaraženih, i njihov broj se rapidno smanjuje svake godine.


Čemu liječnici? Kakva medicina? Biblija je najbolja medicinska knjiga

U Jeruzalemu se kod Ovčjih vrata nalazi kupalište koje se hebrejski zove Bethzatha, a ima pet trijemova. U njima je ležalo mnoštvo bolesnika - slijepih, hromih, uzetih: čekali su da izbije voda..
Anđeo bi Gospodnji, naime, silazio od vremena do vremena u ribnjak i pokrenuo vodu: tko bi prvi ušao pošto je voda izbila, ozdravio bi makar bolovao od bilo kakve bolesti.

Ivan 5, 4

Zamislite strke mnoštva praznovjernih bolesnika - slijepih, hromih, uzetih, kad su primijetili da se voda "pokrenula". Panika, mlaćenje štapovima, cika, vriska, bauljanje, skakanje naglavačke, tko će prvi u "pokrenutu" vodu.

I glas se o njemu pronese svom Sirijom. I donosili su mu sve koji bolovahu od najrazličitijih bolesti i patnja - opsjednute, mjesečare, uzete - i on ih ozdravljaše.
Matej 4, 24

Dakle "ozdravljenja" se odnose na "najrazličitije" opsjednutosti demonima, mjesečare, uzete (psihička oboljenja) i umišljene bolesnike. Nema izrastanja udova, obnavljanja ispalih zuba, ćelavosti...

Dozva dvanaestoricu svojih učenika i dade im vlast nad nečistim dusima: da ih izgone i da liječe svaku bolest i svaku nemoć.
Matej 10, 1

Skevini sinovi - nadriliječnici ne mogu, ali Pavlovo (donje?) rublje može...
Bog je pak činio čudesa nesvakidašnja po rukama Pavlovima tako da bi na bolesnike stavljali rupce ili rublje s Pavlova tijela pa bi s njih nestajalo bolesti i zli duhovi iz njih izlazili.
Zato i neki Židovi zaklinjaoci-potukači pokušaše zazvati ime Gospodina Isusa nad one koji imahu zle duhove. Govorili su: "Zaklinjem vas Isusom koga Pavao propovijeda." To činjaše sedam sinova nekog Skeve, židovskoga velikog svećenika. Zli im duh odvrati: "Isusa poznajem i Pavla znam, ali tko ste vi?" I čovjek u kome bijaše zli duh, nasrnu na njih i nadjača ih te oni goli i izranjeni pobjegoše iz one kuće.

Djela Apostolska 19, 11

Ozdravljenje Petrove punice i drugih bolesnika
(Mk 1, 29-34; Lk 4, 38-41) - Ušavši u kuću Petrovu, Isus ugleda njegovu punicu koja ležaše u ognjici. Dotače joj se ruke i pusti je ognjica. Ona ustade i posluživaše mu. A uvečer mu doniješe mnoge opsjednute. On izagna duhove riječju i sve bolesnike ozdravi - da se ispuni što je rečeno po Izaiji proroku: On slabosti naše uze i boli ponese.

Ozdravljenje Šimunove punice i drugih bolesnika
(Mt 8, 14-17; Mk 1, 29-34) - Ustavši iz sinagoge, uđe u kuću Šimunovu. A Šimunovu je punicu mučila velika ognjica. I zamole ga za nju. On se nadvi nad nju, zaprijeti ognjici i ona je pusti. I odmah ustade i posluživaše im. O zalazu sunca svi koji su imali bolesnike od raznih bolesti dovedoše ih k njemu. A on bi na svakoga od njih stavljao ruke i ozdravljao ih.

Dobro je da su punice odmah poslije ognjice ustale i pokorno posluživale te svete muškarce. Hm. Nešto je čudno s tim 'Šimunom zvanim Petar zvanim Kefa (Cephas)':
Prolazeći uz Galilejsko more, ugleda dva brata, Šimuna zvanog Petar i brata mu Andriju, gdje bacaju mrežu u more; bijahu ribari.

Da nisu možda kasniji pisci, kada je Pavlu trebao nekakav Petar da bi pokazao svečenićku liniju nasljeđa, dopisali 'zvanog Petar zvanog Kefa', kako bi kreirali Petra stijenu, potrebnog pavlinističkoj Crkvi?

Izlječenja globalnih razmjera - o kojima nitko osim par sljedbenika ništa nije zapisao
I obilazio je Isus svom Galilejom naučavajući po njihovim sinagogama, propovijedajući Evanđelje o Kraljevstvu i liječeći svaku bolest i svaku nemoć u narodu. I glas se o njemu pronese svom Sirijom. I donosili su mu sve koji bolovahu od najrazličitijih bolesti i patnja - opsjednute, mjesečare, uzete - i on ih ozdravljaše. Za njim je pohrlio silan svijet iz Galileje, Dekapola, Jeruzalema, Judeje i Transjordanije.
Matej 4, 23

Petrova sjena liječi baš SVE bolesti
I sve se više povećavalo mnoštvo muževa i žena što vjerovahu Gospodinu tako da su na trgove iznosili bolesnike i postavljali ih na ležaljkama i posteljama ne bi li, kad Petar bude prolazio, bar sjena njegova osjenila kojega od njih. A slijegalo bi se i mnoštvo iz gradova oko Jeruzalema: donosili bi bolesnike i opsjednute od nečistih duhova, i svi bi ozdravljali.
Djela Apostolska 5, 14

Goleme li i apsurdne laži. Nisu apostoli ozdravljali samo sve bolesnike iz Jeruzalema. I okolni gradovi su slali svoje bolesne i opsjednute. Svi su izliječeni. Koja senzacija globalnih razmjera! Ali "zlobni Židovi" nisu ta čudesa nigdje spomenuli niti zapisali. Kako su bili nezahvalni.

Ptičica kriva za sljepilo
"Nisam znao da je u zidu bila ptičica. I kako mi oči bijahu otvorene, padoše mi tople ptičje izmetine u oči i od toga dobih bijele mrlje. Išao sam liječnicima, ali mi ne mogoše pomoći."
Tobija 2, 10

Lijek za bijele mrlje
Onda mu anđeo kaza: "Raspori ribu, izvadi joj srce, jetru i žuč i dobro ih čuvaj jer su koristan lijek."

Onda Rafael kaza Tobiji: "...uzmi u ruku riblju žuč." Krenuše, a pas za njima. Ribljom žuči namaži očeve oči, a on će ih, oćutjevši svrbež, protrljati i tako skinuti s njih bijele mrlje i tebe vidjeti."
Tobija 11, 8

Boluje li tko među vama? Neka dozove starješine Crkve! Oni neka mole nad njim mažući ga uljem u ime Gospodnje pa će molitva vjere spasiti nemoćnika;

Gospodin će ga podići, i ako je sagriješio, oprostit će mu se. Ispovijedajte dakle jedni drugima grijehe i molite jedni za druge da ozdravite! Mnogo može žarka molitva pravednikova. Ilija bijaše čovjek baš kao i mi; usrdno se pomoli da ne bude kiše i kiše nije bilo na zemlji tri godine i šest mjeseci. Zatim se ponovno pomoli te nebo dade kišu i zemlja iznese urod svoj.
Jakovljeva 5, 14-15

Zatim reče: "Budeš li zdušno slušao glas Jahve, Boga svoga, vršeći što je pravo u njegovim očima; budeš li pružao svoje uho njegovim zapovijedima i držao njegove zakone, nikakvih bolesti koje sam pustio na Egipćane na vas neću puštati. Jer ja sam Jahve koji dajem zdravlje."
Izlazak 15, 26

Jahve će tebe i tvoje potomstvo teško ošinuti velikim i dugotrajnim bičevima, pogubnim i dugim bolestima.
Pnz 28, 59

A i svaku drugu bolest i bič, koji nije naveden u knjizi ovoga Zakona, Jahve će na te puštati dok te ne uništi.
Pnz 28, 61

Iskazujte štovanje Jahvi, Bogu svome, pa ću blagoslivati tvoj kruh i tvoju vodu i uklanjati od tebe bolest.
Izlazak 23, 25

Ozdravljenje slijepca izgubljeno/nađeno u prijevodu
I dođe u Nazaret, gdje bijaše othranjen. I uđe po svom običaju na dan subotni u sinagogu te ustane čitati. Pruže mu Knjigu proroka Izaije. On razvije knjigu i nađe mjesto gdje stoji napisano:
Duh Gospodnji na meni je jer me pomaza! On me posla blagovjesnikom biti siromasima, proglasiti sužnjima oslobođenje, vid slijepima, na slobodu pustiti potlačene, proglasiti godinu milosti Gospodnje. Tada savi knjigu, vrati je poslužitelju i sjede.
Oči sviju u sinagogi bijahu uprte u njega. On im progovori: "Danas se ispunilo ovo Pismo što vam još odzvanja u ušima."

Luka 4, 6-20

Isus je navodno citirao ovo mesijansko proročanstvo iz Tore (Starog zavjeta):
Duh Jahve Gospoda na meni je, jer me Jahve pomaza, posla me da radosnu vijest donesem ubogima, da iscijelim srca slomljena; da zarobljenima navijestim slobodu i oslobođenje sužnjevima; da navijestim godinu milosti Jahvine i dan odmazde Boga našega;
Izaija 61, 1-3

Odakle je zaboga upala fraza davanja "vida slijepima"? Nema je kod izvornog Izajie! Ta se fraza nalazi u grčkom prijevodu Staroga zavjeta - Septuaginti! Zar je Isus citirao pogrešni grčki prijevod u sinagogi pred učenim rabinima, umjesto na izvornom - hebrejskom? A oni su zadivljeno uprli oči u njega. Ostali bez riječi pred silnom Isusovom mudrošću? Nema šanse! Ismijali bi ga i izbacili iz sinagoge. Na osnovu toga loše prevedenog "proročanstva", evanđelisti pišu da je Isus vraćao vid slijepima, i to navode kao dokaz da je upravo On mesija o kojemu su govorile drevne židovske knjige.

To je još jedan dokaz da su događaje Novoga Zavjeta izmišljali i pisali ne-Židovi ili helenizirani Židovi, koji su imali malo ili nikakvog znanja o Tori i Židovstvu. Priče o Isusu su sklapali iz lošeg prijevoda židovske Tore.

Univerzalni lijek - strah od Jahvea
"Ne umišljaj da si mudar: boj se Jahve i kloni se zla. To će biti lijek tvome tijelu i okrepa tvojim kostima"

Mudrost
Isus im odgovori: "Ne treba zdravima liječnika, nego bolesnima.
Luka 5, 31

Liječnici ne mogu, ali Isusov skut može
A neka žena koja je već dvanaest godina bolovala od krvarenja, sve svoje imanje potrošila na liječnike i nitko je nije mogao izliječiti, priđe odostrag i dotaknu se skuta njegove haljine i umah joj se zaustavi krvarenje.
Luka 8, 43

A neka je žena dvanaest godina bolovala od krvarenja, mnogo pretrpjela od pustih liječnika, razdala sve svoje i ništa nije koristilo; štoviše, bivalo joj je sve gore. Čuvši za Isusa, priđe mu među mnoštvom odostraga i dotaknu se njegove haljine. Mislila je: "Dotaknem li se samo njegovih haljina, bit ću spašena." I odmah prestane njezino krvarenje te osjeti u tijelu da je ozdravila od zla.
Marko 5, 25

Potražite riječ liječnik u Bibliji. Cijeni li se ta humana struka? Poštuju li se ljudi koji se time bave?
Kad se spominju liječnici, većinom je to sa sprdnjom i nezadovoljstvom. Čitatelja se posredno navikava da od njih ništa dobroga ne dolazi.

Jer, kovači laži vi ste pravi, i svi ste vi zaludni liječnici! 5 Kada biste bar znali šutjeti, mudrost biste svoju pokazali!
Job 13, 4

Zar u Gileadu nema balzama? Nema li ondje liječnika? Ta zašto ne dolazi ozdravljenje kćeri naroda mojega?
Jeremija 8, 22

Što se toliko oholi prah i pepeo - kad već za života ima crvljiva crijeva? 10 Duga bolest srdi liječnika; tko je danas kralj, sutra umire.
Knjiga Sirahova 10, 10

Tko griješi pred Stvoriteljem svojim nek padne u ruke liječničke. Liječenje od Svevišnjeg dolazi, kao što se dar od kralja dobiva.

Znanje uzdiže glavu liječniku i moćnici ga poštuju.
Knjiga Sirahova 38, 3

Išao sam liječnicima, ali mi ne mogoše pomoći."
Tobija 2, 10

Da ne biste prigovarali kako ne nalazim ništa dobroga u Bibliji, evo jednog navoda za koji se može reći da je koristan i mudar:

Veselo je srce izvrstan lijek, a neveseo duh suši kosti.
Mudre izreke 17, 22

Kako su nastali homoseksualci i lezbijke?

U Rimljanima od 1. od 18. redka čitamo objašnjenje:
'S neba se zaista očituje gnjev Božji na svaku bezbožnost i nepravednost ljudi koji istinu priječe nepravednošću. Jer njima je očito ono što se može doznati o Bogu: Bog im je to zapravo objavio… jer i ako su upoznali Boga, nisu mu iskazali ni slavu ni zahvalnost kao Bogu. Naprotiv, postali su isprazni u mislima svojim i njihovo je nerazumno srce potamnjelo.
Zbog toga ih je Bog predao sramotnim strastima: žene njihove zamjeniše naravno općenje protunaravnim; jednako muškarci ostavivši prirodno općenje sa ženom usplamtješe pohotom jedan za drugim vršeći sramotne stvari i na sebi primajući pravednu plaću za svoja djela.'



Živi mrtvaci

Vračarica doziva mrtvog Samuela i pita ga za mišljenje
(1Samuel 28, 8-19)

Dudica-lažljivica utjehe. Biblija navodi mnoge poučne primjere gdje mrtvaci odjednom ožive. Radosne li vijesti!

2Kraljevi 13, 21
"Dogodilo se te su neki, sahranjujući čovjeka, opazili razbojnike: baciše mrtvaca u grob (od proroka) Elizeja i odoše. Mrtvac, dotakavši se Elizejevih kostiju, oživje i stade na noge."
Aha, odatle tolika pomama za relikvijama kršćanskih svetaca i mučenika - njihove kosti su čudesne!

Prorok Elizej je poznat po čudu da sjekira zapliva:
"A dok je jedan od njih tesao gredu, pade mu sjekira u vodu i on povika: "Jao, gospodaru! I još je bila posuđena!" A čovjek Božji upita ga: "Gdje je pala?" Onaj mu pokaza mjesto. Tada on odsiječe komad drveta, baci ga na ono mjesto i učini da sjekira ispliva . I reče: "Izvadi je!" I čovjek pruži ruku te je uze."
2Kraljevi 6, 5

Elizej je oživio i mrtvoga dječaka:
Elizej uđe u kuću i nađe dječaka gdje mrtav leži na njegovoj postelji. Ušavši, zatvori vrata za sobom i pomoli se Jahvi. Zatim se pope na postelju, leže na dječaka, položi svoja usta na njegova usta, svoje oči na njegove oči, svoje ruke na njegove ruke; disao je nad njim te se ugrijalo tijelo dječakovo. Potom ustade i prošeta se po kući tamo-amo, zatim se opet pope i disaše nad njim. A dječak tada kihnu sedam puta i otvori oči.

Elizej bijaše ćelav , i vrlo osjetljiv na svoju ćelavost:
Dok je išao putem, dječaci bijahu izišli iz grada i rugahu mu se govoreći: "Hodi, ćelo! Hodi, ćelo!" On se obazre, pogleda ih i prokle ih u ime Jahvino. I odmah iziđoše dva medvjeda iz šume i rastrgaše četrdeset i dvoje djece.

Čarobni ćup, čudesni vrč i oživljen mrtvac!

Sveti Ilija, poznat po tome što je svojeručno zaklao 450 svećenika, oživljava sina udovice koja ga je obilno ugostila. On joj poklanja čudesni ćup i vrč. U ćupu će biti brašna, a u vrču ulja, dok god Bog - meteorolog - ne naredi da padne kiša.
'U ćupu neće brašna nestati ni vrč se s uljem neće isprazniti sve dokle Jahve ne pusti da kiša padne na zemlju.'" Ode ona i učini kako je rekao Ilija; i za mnoge dane imadoše jela, ona, on i njen sin. Brašno se iz ćupa nije potrošilo i u vrču nije nestalo ulja, po riječi koju je Jahve rekao preko svoga sluge Ilije.

Izgleda da je Ilija imao ozbiljnih planova s tom udovicom. Nakon ćupa i vrča, on usput oživljava njenog mrtvog sina:
"Jahve, Bože moj, zar zaista želiš udovicu koja me ugostila uvaliti u tugu umorivši joj sina?" Zatim se tri puta pružio nad dječakom zazivajući Jahvu: "Jahve, Bože, učini da se u ovo dijete vrati duša njegova!" Jahve je uslišio molbu Ilijinu, u dijete se vratila duša i ono oživje. Ilija ga uze, siđe iz gornje sobe u kuću i dade ga njegovoj materi; i reče Ilija: "Evo, tvoj sin živi!"
1Kraljevi 17, 17-24

Vojska živih mrtvaca - nadahnuće za holivudske hororce!

"I spusti se na me ruka Jahvina i Jahve me u svojem duhu izvede i postavi usred doline pune kostiju. bijahu sasvim suhe! Reče mi: "Sine čovječji, mogu li ove kosti oživjeti?" Ja odgovorih: "Jahve Gospode, to samo ti znaš!" Tad mi reče: "Prorokuj ovim kostima i reci im: ' O suhe kosti, čujte riječ Jahvinu! ' 'Evo, duh ću svoj udahnuti u vas i oživjet ćete! I ja stadoh prorokovati kao što mi bješe zapovjeđeno. I dok sam prorokovao, nastade šuškanje i pomicanje i kosti se stadoše pribirati. Pogledah, i gle, po njima narasle žile i meso; kožom se presvukoše, ali duha još ne bijaše u njima. I reče mi: "Prorokuj duhu, sine čovječji, prorokuj i reci: 'Ovako govori Jahve Gospod: Od sva četiri vjetra dođi, duše, i dahni u ova trupla da ožive!'" I stadoh prorokovati kao što mi zapovjedi, i duh uđe u njih i oživješe i stadoše na noge - vojska vrlo, vrlo velika."

Ezekijel 37


Rimske katakombe

Katakombe su prvo bušili Etruršćani, pa onda Židovi i na kraju Kršćani. Rimljani su spaljivali svoje mrtve, ali Židovi ne. Polagali su ih ispod zemlje, slično kao u pećine/grobnice u Palestini.
Kasnije su Kršćani tu polagali svoje mrtve, iz razloga jer su vjerovali u skoro tjelesno uskrsnuće, pa su se gnušali spaljivanja leša, a Rimljani nisu dozvoljavali pokapanje unutar gradskih zidina (higijena!). Jedino rješenje je bio vanjski prsten podzemnih katakombi, jer Kršćani nisu običavali ponovno koristiti iste grobove, pa bi uskoro ostali bez zemljišta za groblja (www.catacombe.roma.it/en/index.php).
Zadah leševa u raspadanju je u tim podzemnim hodnicima bio grozan. Nemoguće za prebivanje. Ulazi u katakombe su bili svima poznati. Vrlo neprikladno mjesto za bilo kakvo skrivanje. Katakombe kao mjesto skrivanja "jadnih masa proganjanih Kršćana" je mit, kao i njihove masovne egzekucije krajem 2. i početkom 3. stoljeća, prije nego što se crkva sljubila s vlašću i počela svoj vlastiti teror neistomišljenika.

Dokaz da su "masovni progoni kršćana" naknadna svećenićka izmišljotina, daje nam i sam Origen (185-254) - najveći kršćanski apologet iz tih vremena:
"Ali glede Kršćana, jer su podučavani da se ne osvećuju svojim neprijateljima (i tako provode zakone blaga i filantropskog karaktera); i zato jer oni ne bi, premda su bili u stanju, vodili rat čak i da su primili ovlasti da to učine,--oni su primili tu nagradu od Boga, da je On uvijek vojevao za njihovu stranu, i u rijetkim slučajevima obuzdavao one koji su se protiv njih podigli i željeli ih uništiti. Da podsjeti druge, da bi vidjevši nekolicinu koji se bore za njihovu religiju, i sami mogli biti u stanju prezirati smrt, neki su, u posebnim okolnostima, i oni pojedinci, koji se mogu lako nabrojati, pretrpjeli smrt poradi kršćanstva,--A Bog nije dozvolio da cijela nacija bude istrijebljena, već je želio da nastavi postojati, i da cijeli svijet bude ispunjen s ovom blagotvornom i religioznom doktrinom."
Origen Contra Celsus, KNJIGA III., POGL. VIII.
http://www.earlychristianwritings.com/text/origen163.html


Za loš glas koji se pronosio o Kršćanima, zaslužne su i Isusove riječi (Ivan 6, 53): "Nećete li jesti mesa Sina čovječjeg, i piti njegove krvi, neće u vama biti života." Premda već sljedeći redak jasno pokazuje da Isus govori o jedenju njegovog mesa i pijenju njegove krvi, nedobronamjerni kritičari su mogli krivo razumjeti da grčki "Sin čovječji" znači "dijete" ili "novorođenče". Tertulijan i drugi rani kršćanski oci branili su se protiv ovih grotesknih optužbi kako su najbolje znali.

Jahvine zmije ujedaju - Mojsijeva zmija spašava
Onda Jahve pošalje na narod ljute zmije; ujedale ih one, tako te pomrije mnogo naroda u Izraelu. Dođe narod k Mojsiju pa reče: "Sagriješili samo kad smo govorili protiv Jahve i protiv tebe. Pomoli se Jahvi da ukloni zmije od nas!" Mojsije se pomoli za narod, i Jahve reče Mojsiju: "Napravi otrovnicu i stavi je na stup: tko god bude ujeden, ostat će na životu ako je pogleda." Mojsije napravi zmiju od mjedi i postavi je na stup. Kad bi koga ujela ljutica, pogledao bi u mjedenu zmiju i ozdravio.

Hajde vjernici - dokažite svoju vjeru!
"A ovi će znakovi pratiti one koji uzvjeruju: u ime će moje izganjati zloduhe, novim će jezicima zboriti, zmije uzimati; i popiju li što smrtonosno, ne, neće im nauditi;"
Marko 16, 17-18

I hodajte po škorpijonima
Evo, dao sam vam vlast da gazite po zmijama i štipavcima i po svoj sili neprijateljevoj i ništa vam neće naškoditi.
Luka 10, 19

Po Bibliji istinski Kršćani su rukovatelji zmija, hodači po škorpionima, isušivači smokava, izlječivači boleština, pokretači planina, ispijači otrova, mrzitelji obitelji, utišivači žena, apstinenti od seksa i moralno savršeni poput Boga.

Ima premnogo kršćanskih sektaša i denominacija (33.800). U svome ponosu i aroganciji, svi oni tvrde za sebe da su pravi. Ali važno je ustanoviti koji je od njih pravi, jer nam je Gospodin rekao da će biti puno lažnih kršćana.

Pitajte ih jesu li pravi. Ako je odgovor "DA", ponudite im za piće cijankalij, ubacite im u cipele par škorpiona, a u džep riđovku. Neka progovore mandarinskim dijalektom i pomaknu planinu. Po Isusu Gospodinu, to će biti pravi test jesu li pravi ili nisu.

Adam i Eva na slikama imaju pupak
Kako to kada im nije prerezana pupčana vrpca?

Adam je napravljen sa spolovilom prije nego što je žena bila u planu? Za mokrenje ili za seks sa životinjama? ili mu je naknadno prilijepljeno, kada je stvorena žena?

Donedavno se vjerovalo u biblijsku praznovjericu da žena ima jedno rebro više od muškarca, ali oboje imaju po 12 pari rebara.
Na radost feministkinja, genetska istraživanja su utvrdila da je žena baza, a muškarac nusprodukt žene, a ne obrnuto. Svaki je embrio u prvih 6 tjedana svoga razvoja predodređen za ženski spol, a nakon toga samo prisutnost Y kromosoma (uz postojeću indiferentnu osnovu spolne žlijezde) može usmjeriti njegov daljnji razvoj prema muškom spolu.

Na žalost rasista, crnci su najstarija rasa. Bjelačka koža je nastala kasnije, smanjenjem moći stvaranja melanina u koži kao ekološkom prilagodbom. Dakle, Adam i Eva su mogli biti samo crnci.

Zombiji u Jeruzalemu

Matej 27, 52-53
"A Isus opet povika iz glasa i ispusti duh. I gle, zavjesa se hramska razdrije odozgor dodolje, nadvoje; zemlja se potrese, pećine se raspukoše, grobovi otvoriše i tjelesa mnogih svetih preminulih uskrsnuše te iziđoše iz grobova nakon njegova uskrsnuća, uđoše u sveti grad i pokazaše se mnogima.
Wow! Ali nitko ne zapisaše i ne govoraše o tom čudesnom događaju, osim oko 100 godina kasnije evanđelje po Mateju.

Nerazjašnjena pitanja u svezi Svetaca-Zombija:
- Tko im je priskrbio odjeću za šetanje po gradu ili su skakutali omotani u mrtvačko ruho ko' mumije (omotanih nogu)?
- Jesu li krenuli svojim kućama, svojim bivšim ženama?
- Kako su dočekani?
- Jesu li tražili povrat imovine, mirovinu ili su opet umrli?
- Je li im održan sprovod ili su se samo vratili u svoje grobove i poklopili ih bez ceremonija?
- O čemu su pričali mnogima u gradu?

Čovjek od pamtivijeka želi doznati što se nalazi s one strane groba, ima li života poslije smrti. Kako to da nitko nije zapisao i prenio dalje priče koje su mrtvaci pričali stanovnicima Jeruzalema?
Zašto ih u svojoj propovjedi u Djelima 2 ne spominje Sveti Petar tek 50 dana nakon njihova oživljavanja?! Pavao se raspričao o "uskrsnuću" u 1Korinćanima 15, ali niti spomena o tom najvećem od sviju čudesa u koje su se uvjerili "mnogi" u Jeruzalemu.

Matej spominje dva potresa: jedan je odmaknuo kamenje na grobovima svetaca u trenutku Isusove smrti na križu, a drugi kod odmicanja kamena na Isusovu grobu. Drugi pisci evanđelja ne spominju niti jedan potres. Hm, to ostavlja Matejevu priču na vrlo klimavom tlu. Ispada da su Sveci oživjeli u času Isusove smrti na križu, pa se malko odmorili dan i pol u otvorenom grobu i onda se zaputili u Jeruzalem (nakon Isusova Uskrsnuća) da se pokažu mnogima. Josip iz Arimateje, Nikodem, žene koje obilaze Isusov grob - nitko od njih se ne iščuđava otvorenim grobovima i uskrslim svecima koji u njima leže, koji čekaju nedjelju da se prošeću Jeruzalemom. Nekoliko apokrifa spominje uskrsle svece i po imenu: tu su Simeon i njegovi sinovi, Adam i Eva, patrijarsi itd. Zašto ih Matej ne spominje poimence? Bio bi uvjerljiviji tamošnjoj naivnoj publici, koja je mogla progutati ovakvu priču. Nakana ove pobožne laži je očita. Što je prema "uskrsnuću mnogih svetaca" uskrsnuće samo jednoga Isusa? Samo još jedan dokaz da se uskrsnuće doista desilo, a Isus prorečeni Mesija.

Svađa oko Mojsijeva leša
Kad se Mihael arkanđeo s đavlom prepirao za tijelo Mojsijevo, nije se usudio izreći pogrdan sud protiv njega, nego reče: "Spriječio te Gospodin!" A ovi pogrđuju ono što ne poznaju; a što po naravi kao nerazumne životinje poznaju, u tom trunu. Jao njima!
Poslanica Jude Apostola 1, 9

Što reći na ovu nekrofilsku bajku (hororac)? Navodno se podrobni detalji toga nalaze u apokrifnom spisu "Uznesenje Mojsijevo", koji više ne postoji...

Petar oživljava mrtvace!
U Jopi pak bijaše učenica imenom Tabita...Upravo u one dane obolje i umrije. Pošto je operu, izlože je u gornjoj sobi. A kako je Lida blizu Jope, učenici čuše da je Petar ondje i poslaše k njemu dva čovjeka s molbom: "Dođi k nama, ne oklijevaj!" Petar usta i krenu s njima. Petar sve istjera van, kleknu, pomoli se pa se okrenu prema tijelu i reče: "Tabita, ustani!" Ona otvori oči, pogleda Petra i sjede... Petar osta neko vrijeme u Jopi u nekog Šimuna kožara.

I Pavao oživljava mrtvace!
"Na prozoru je sjedio neki mladić imenom Eutih. Kako je Pavao dulje govorio, utone on u dubok san. Svladan snom, pade s trećeg kata dolje. Digoše ga mrtva. Pavao siđe, nadnese se nad dječaka, obujmi ga i reče: 'Ne uznemirujte se! Duša je još u njemu!' Mladića odvedoše živa, neizmjerno utješeni."

Ako svake nedjelje ne idete na misu, nemate se pravo moliti da vas Bog izliječi od opasnih bolesti:
"Meni nepošteno zvuči da netko traži ozdravljenje od tumora a ne ide svake nedjelje na svetu misu."
fratar Zvjezdan Linić u Hrvatskom slovu, ožujak 2002

"Čak i mnogi od vas nose na sebi neke predmete koji ih navodno čuvaju od zla. Mnogi vjeruju u horoskop, idu gatarama, traže pomoć od radiesteziologa, neki podliježu čak i magiji. Odbacite to i sve slično tome, vjerujte da ne liječe kristali nego Krist."
fratar Zvjezdan Linić, najveći egzorcist - izgonitelj demona - u Hrvata 21. stoljeća, na "seminaru za ozdravljenje i oslobođenje" u Rijeci, listopad 2002

Richard Dawkins, pisac knjige "Slijepi urar", sugerira ideju da je religija vrsta štetnog mem-virusa

Dawkins piše da činjenica široko rasprostranjenih religija unatoč očitim nedostacima njihovih jasnih prednosti - sugerira da se ne radi o evolucijskoj prilagodbi. [...] Društvo je stvorilo podlogu za širenje "virusa" religije, namećući svojoj djeci religiju njihovih roditelja. Djeca, sa svoje strane, upijaju ta vjerovanja jer su kondicionirana da tako čine.

Premda je univerzalna, Dawkins nastavlja, religija nije od neke veće koristi. Odbijajući teoriju nekih svojih suvremenika, Dawkins argumentira da religija nije pomogla ljudima u prilagodbi ili da prežive. Osim djelovanja kao izvora utjehe, religija ne pruža nikakvu zaštitu od bolesti ili fizičkih prijetnji.

"Osoba koja je suočena s lavom, neće biti umirena ako joj kažu da je pred njom kunić," kaže Dawkins. Religija, kako je on vidi, ne samo da daje lažnu utjehu - ona je aktivno odvajajuća i štetna. Označeni kao Kršćani ili Muslimani od strane njihovih roditelja, djeca su predodređena suočiti se s diskriminacijom povezanom s tim etiketama. Dawkins navodi primjer Protestantskih fundamentalista u Belfastu kako pljuju na katoličke djevojčice samo zato jer su im roditelji stavili etiketu Katolkinja.

Parafrenija

Razvija se polagano i pojavljuje se najčešće između 40. i 50. godine zivota.
U početku bolesti prisutne su ideje proganjanja i ideje odnosa (ideje odnosa=sve što bolesnik vidi ili čuje povezuje sa svojom osobom ("Sve što piše ispunjava se u Meni"). Npr. netko se nakašljao, udario nogom o pod, nešto zapisao, maknuo neki predmet, dao neki znak ... sve se to događa zbog njega, a novinski članci i vijesti u javnim komunikacijama odnose se na njega osobno). Kasnije se pojavljuju vidne i slušne halucinacije ("neki su čuli da je zagrmjelo, ali to je bio glas božji").
Na kraju se stvaraju ideje veličine (bolesnici vjeruju da su carevi, kraljevi, predsjednici, velike poznate osobe, Mesije, Božji Sinovi ... )





"Kao što su ljudske molitve bolest volje, tako su i njihova vjerovanja bolest razuma."

[Ralph Waldo Emerson, književnik, filozof (bivši svećenik)]

"Ako ne želite da vaše dijete dobije polimijelitis - možete moliti ili cijepiti... Try science!"
[Carl Sagan]

 

© 200 znanost i biblija | znanost-i-biblija.blogspot.com